בהרכב רגיל: העליון ידון בעתירות נגד "חוק הנבצרות"

    ישראל רובין No Comments on בהרכב רגיל: העליון ידון בעתירות נגד "חוק הנבצרות"

    נשיאת ביהמ"ש העליון והשופטים פוגלמן ועמית ידונו היום בעתירות נגד חוק הנבצרות. היועמ"שית לממשלה מבקשת מבית המשפט לקבל את עמדת העותרים ולפסול את התיקון לחוק היסוד | וההערכה של הפרופ' הבכיר בנוגע לפסיקה

    אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון ידון הבוקר (חמישי) בשעה 10:00 בעתירות נגד חוק הנבצרות. הדיון יתקיים בפני הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן והשופט יצחק עמית. הדיון יועבר לציבור בשידור חי בערוצי הרשות השופטת.

    כזכור, בחודש מרץ עבר בכנסת חוק הנבצרות, שהוא תיקון לחוק יסוד-הממשלה, שקבע כי הסמכות להכרזה על נבצרות ראש הממשלה תהיה רק של הממשלה או הכנסת ותתרחש אך ורק בשל אי מסוגלות פיזית או נפשית. זאת ברקע השיח הציבורי סביב האפשרות שהיועצת המשפטית לממשלה תחליט להוציא את ראש הממשלה לנבצרות לאור התנהלותו וענייניו המשפטיים.

    כנגד החוק הגישו התנועה לאיכות השלטון וח"כ עודד פורר עתירות לבית המשפט העליון. התנועה לאיכות השלטון טוענת כי זהו תיקון פרסונאלי אשר "חותר תחת הבסיס המשטרי בישראל לפיו הרשות השופטת מאזנת ובולמת את הרשות המבצעת והרשות המחוקקת – וכינונו הוא מעבר נוסף אל דיקטטורה".

    עוד טוענת התנועה נגד תחולתו המידית של החוק, בטענה כי הוא "יוצר תקדים חדש ומסוכן – ככל שלא עולה בידי מי שאוחז בראשות הממשלה לשנות את ההסדרים החוקתיים, כך הוא הולך ומשנה אותם בהתאם לנוחיותו, נוכח הרוב המזדמן שברשותו".

    היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה הצטרפה לעמדת העותרים וביקשה מבית המשפט לפסול את החוק. בעמדתה של היועצת המשפטית לממשלה נאמר כי נעשה שימוש לרעה בסמכות הכנסת כדי לשפר את מצבו המשפטי האישי של ראש הממשלה ולאפשר לו לפעול בניגוד לפסיקת בית המשפט בנושא ניגוד העניינים.

    אתמול הגישה היועצת המשפטית לכנסת בקשה חריגה לבית המשפט ותקפה את עמדת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ביחס לעתירות.

    פרופ' אביעד הכהן העריך אמש במהדורה המרכזית: "לאור ההרכב שלא הורחב, ההערכה שלי שהעתירה תידחה על הסף כמו העתירה הקודמת בנושא הנבצרות לפני חצי שנה. בג"ץ ישאיר את נושא הביקורת על חוקי יסוד לדיון המורחב על הסבירות".



    0 תגובות